In Teams kan je gemakkelijk linken naar SharePoint. Binnenkort komt zelfs de functionaliteit dat de SharePoint in Teams zit als een applicatie. Voor nu focussen we ons nog op het linken van SharePoint aan een specifiek team. Indien je liever de instructie via een video bekijkt, scrol dan helemaal naar onder!
Allereerst moet je natuurlijk een team hebben waaraan je SharePoint wilt linken. Open dit team en start deze instructie.
- Klik op het plusje bovenin het team.
- Je kunt hier kiezen uit drie verschillende SharePoint mogelijkheden. Afhankelijk van hetgeen waar je naartoe wilt linken in SharePoint, kan je een keuze gaan maken. Veelal zie je dat hier een documentbibliotheek wordt toegevoegd, zodat het team direct naar hun bestanden toe kan. Hieronder leg ik alle drie de mogelijkheden aan je uit.
SharePoint

Deze mogelijkheid om SharePoint te linken gaat alleen om de SharePoint Teamsite van het team waar je in zit. Een team in Microsoft Teams krijgt standaard een Team-site. Deze Teamsite kan je met de links afgebeelde applicatie als tabblad toevoegen aan je team.
Je kunt hier eventueel ook kiezen om lijsten toe te voegen welke al op de Teamsite moeten staan.
Documentbibliotheek

De documentbibliotheek is een van de handigste opties, als je de wens hebt om alleen documenten te laten linken. Als je deze versie gebruikt kan je precies hetzelfde met alle bestanden doen als dat je kan via SharePoint. Ook het tegelijk samenwerken dus!
Stap 1. Kies de juiste site

Stap 2. Kies de documentbibliotheek

Stap 3. Geef het tabblad een naam

SharePoint pagina

Deze mogelijkheid om SharePoint pagina's te linken gaat alleen om de SharePoint pagina's die op de Teamsite staan van het team waar je in zit. Een team in Microsoft Teams krijgt standaard een Team-site. De startpagina of andere pagina's van deze Teamsite kan je met de links afgebeelde applicatie als tabblad toevoegen aan je team.