‘Mijn favorieten’ widget inrichten

In de Synigo Pulse Workspace heb je de mogelijkheid om de Mijn favorieten Widget in te richten. Deze widget zorgt ervoor dat medewerkers zélf de mogelijkheid krijgen om hun favoriete URL's op te slaan. Zie het dus als hetzelfde wanneer je een URL als favoriet markeert in een webbrowser. In deze instructie leg ik uit hoe je de widget inricht.

Benieuwd naar of medewerkers nog meer kunnen wijzigen op de Workspace en hoe effectief het is? Lees dan deze blog!

Dit is hoe het werkt.

Je gaat uiteraard als eerst naar het CMS, of zoals ik het noem 'de achterkant van de Workspace'. Hier navigeer je naar het onderdeel 'Widgets', door eerst op de naam van je organisatie te klikken, vervolgens klik je op 'Organizational Settings'. Dan zie je het onderdeel 'Widgets' staan. Hier klik je op de drie puntjes. Vervolgens zie je een lijst met widgets in beeld weergeven. Zoek hier de widget 'Favorites Widget' en klik deze aan.

Je hebt de widget nu opgestart en kan vervolgens ingericht gaan worden. Zo kan je de widget als eerst van een naam gaan voorzien, helemaal bovenaan. De naam weergeeft zich alleen in het CMS en dus niet op de pagina. Vervolgens geef je de widget een titel bij het onderdeel 'Title'. Deze tekst is wél zichtbaar voor de gebruikers. Let erop dat het het handigst is als je de naam en de titel hetzelfde houdt. Daarmee voorkom je enige verwarring.

Verder naar onder kan je middels vinkjes aangeven of de widget verschoven mag worden door gebruikers. Dit houdt in of zij wel of niet de widget op iedere plek op de pagina kunnen zetten. Vinkje aan betekent dat de gebruikers de widget mogen verschuiven. Daarna maak je de keuze of de widget een optionele widget is. Indien je hiervoor kiest vink je het vierkantje aan. Zodra een widget optioneel is gemaakt, kunnen medewerkers er zelf voor kiezen om de widget wel of niet op de pagina te zetten. Je kunt de widget zelf dan straks op de pagina zetten en de medewerkers kunnen deze voor zichzelf er vanaf halen. Mochten ze de widget er toch weer op willen hebben, dan kan dat uiteraard ook.

Als je de widget optioneel hebt gemaakt, dan moet je het tweede tabblad 'My Widgets listing' ook gaan invullen. Dit is hetgeen dat de medewerkers zien, zodra de widget niet is toegevoegd aan de pagina. Hieronder zie je een voorbeeld van het 'My Widgets listing' welke de medewerkers zien. Je kunt dus een afbeelding toevoegen en een stuk tekst.

My Widgets listing

Daarna ga je door naar het tabblad 'Permissions'. Geef hier aan welke groep de widget mag zien. Deze staat vaak al op 'iedereen' en kan je nog wijzigen. Wijzigen / toevoegen is ontzettend gemakkelijk door de 'Add' en 'Remove' button.

Tot slot ga je naar het tabblad 'Custom properties'. Mocht je een standaard URL in de Favorites Widget willen zetten, dan kan dat hier! Deze standaard URL is dan voor iedere gebruiker zichtbaar. Tevens zal je een aantal custom properties in moeten zetten. Hieronder heb ik alles voor je neergezet, zodat jij alleen nog maar hoeft te kopiëren en plakken.

Hierna is het 'Save en publish' en je kunt de widget op de pagina gaat zetten!

Key

  1. urlPlaceholder
  2. namePlaceholder
  3. saveButtonText
  4. cancelButtonText
  5. deleteButtonText
  6. addLinkText
  7. defaultUrl
  8. defaultUrlTitle

Value

  1. {label-widget-favorites-urlplaceholder}
  2. {label-widget-favorites-description}
  3. {button-save}
  4. {button-cancel}
  5. {button-delete}
  6. {label-widget-favorites-add}
  7. Plaats hier de standaard URL die je erin wilt hebben
  8. Plaats hier de naam van de URL
Custom properties Favorites Widget

Meer weten?

Bekijk de pagina voor Synigo Pulse hier. Benieuwd naar wat deze website nog meer aan informatie heeft? Ga dan naar de home page www.onlinetechtips.nl.