Meldingen beheren Microsoft Teams

Standaard ontvangt iedere gebruiker van Microsoft Teams zo veel meldingen als dat mogelijk is. Waarom? Zodat zo veel mogelijk gebruikers naar Microsoft Teams gaan en de applicatie gebruiken. Begrijpelijke keuze vanuit Microsoft. Echter, verschrikkelijk voor de gebruiker. Zeker als je dit niet direct aanpast naar jouw specifieke wens.

Tip: het is niet gek om je meldingen soms te wijzigen. Het ene moment is het fijn om e-mails binnen te krijgen als je iets gemist hebt in Microsoft Teams. Echter, moet deze instelling wel uit als je even vrij bent. Anders kom je terug met een enorm volle inbox!

Dit is hoe het werkt.

Meldingen in Microsoft Teams kunnen gebruikers zelf beheren. Vanuit een beheerdersrol (bijvoorbeeld jouw IT afdeling) kunnen meldingen voor gebruikers niet worden ingesteld of ingezien. Je staat er dus alleen voor om dit naar wens in te richten. Geen zorgen, ik help je er doorheen.

Belangrijk is dat je weet wat je opties zijn voor meldingen en hoe je deze beheert.

Allereerst open je jouw Microsoft Teams applicatie. Helemaal rechts bovenin vind je jouw profiel. Dit zie je aan het ronde bolletje met jouw initialen of afbeelding. Als je hier eenmaal op klikt, weergeeft zich een klein menu; jouw profielmenu. Hier vind je de optie voor 'Instellingen'. Als je daarop hebt geklikt, verschijnt er een instellingenscherm in het midden van je beeldscherm. Ook hier weer vind je een menu, aan de linkerkant van het instellingenscherm. In dat menu kies je voor 'Meldingen'.

Je bent nu aangekomen in het scherm waar je alle meldingen die vanuit Microsoft Teams worden gegenereerd, kunt beheren. Klik alle onderdelen open en bekijk welke mogelijkheden je hebt. Wijzig dit op ieder gewenst moment! Het is niet gek als je behoefte aan meldingen veranderd.